Actie voor groener Westland wint landelijke prijs

De actie “Make Westland Green Again” van D66 Westland is gekozen tot het beste politieke idee van het jaar. Fractievoorzitter Benjamin Hofland kreeg zaterdag deze D66-prijs uit handen van partijleider Sigrid Kaag.

Beeld: D66

Het doel van de actie was om locaties te vinden waar bomen geplant kunnen worden. “De wethouder had beloofd om veel bomen neer te zetten onder het motto ‘één weg, twee terug’, maar daar kwam niets van terecht”, aldus Benjamin Hofland, “hij zei dat er niet genoeg plek was en daarom hebben we de hulp van de Westlanders ingeroepen.”

Beeld: D66

De mailbox van de fractie stroomde over met suggesties, samen goed voor vele duizenden bomen langs wegen, in woonwijken en in winkelstraten. Al deze reacties werden vorig jaar aan wethouder Snijders aangeboden. Inmiddels zijn de eerste 100 bomen geplant en dat is een goede start van de vergroening van Westland.

Beeld: D66 Westland

Benjamin Hofland: “Wij zijn natuurlijk heel blij met deze prijs voor het beste politieke idee van Nederland, maar eigenlijk is hij verdiend door al die Westlanders die ook willen dat Westland veel groener en duurzamer wordt. We hebben de eerste stap gezet naar een mooie groene toekomst van onze gemeente en daar zal het voor D66 Westland niet bij blijven.”