Concrete maatregelen en meer participatie
Deze bezwaren zien wij ook en daarom vroegen wij om een debat in de commissie van 30 mei 2024 om te bespreken hoe we het plan voor de kortetermijnmaatregelen zo kunnen bijsturen dat het wel recht doet aan de oorspronkelijke doelstellingen voor het verbeteren van de N65.
Hierbij denken wij aan de volgende punten:
1. Aanvullend onderzoek in hoeverre een verlaging van de maximumsnelheid ook invloed heeft op veel lagere geluidsschermen en hoe bomenkap vermeden kan worden bij het aanleggen van extra bermbeveiliging.
2. Aanvullende, concrete, maatregelen zoals bijvoorbeeld tijdelijke ongelijkvloerse kruisingen en ingrijpen in hoe de Google Maps van deze wereld de weg classificeren.
3. De participatie vorm aanzienlijk te versterken, wellicht tot het niveau van co-creatie om daarmee ook het draagvlak te vergroten en RvS procedures te verminderen.
4. Een klankbordgroep op te zetten met vertegenwoordigers van de verschillende stakeholders en de verslagen hiervan actief en hoogfrequent met de raad te delen, zodat er niemand aan het einde van planvorming voor verrassingen zal komen te staan.
In het commissiedebat werd duidelijk dat een meerderheid van de raad tevreden is met het plan van aanpak en geen behoefte heeft aan meer daadkracht. Men wacht liever af waar het college concreet mee gaat komen.