Nieuwe klachtenregeling duidelijker op gemeentelijke website
De nieuwe klachtenregeling is Vught komt duidelijker op de gemeentelijke website. Die toezegging heeft het college van burgemeester en wethouders gedaan nadat D66 in de commissievergadering aankaartte dat deze niet helder op de website staat.
Leesbaarheid D66 vindt het belangrijk dat er een heldere klachtenregeling is waarbij duidelijk is waar klachten worden ingediend en op welke wijze en door wie ze worden afgehandeld. "Dit is helder in een nieuwe regeling, die onlangs gemaakt is", aldus commissielid Dianne Schellekens. D66 heeft vervolgens op de gemeentelijke website nagekeken hoe snel de klachtenregeling te vinden is. Dat gaat goed. Via het blok loket ben je er in twee muisklikken. Schellekens: "Maar klachtenregelingen zijn vaak voor leken lastig te lezen, daarom moeten de belangrijkste aandachtspunten op de website worden aangestipt."
Samenhang Het college van burgemeester en wethouders zegde hierna toe dat zij deze suggestie van D66 overnam. Er komt een eenvoudigere tekst over de klachtenregeling op de website. Hierbij wordt ook ingegaan op de samenhang tussen de klachtenprocedure, de bezwaarschriftenprocedure en de procedure als er niet op tijd beslist wordt. Zo ziet D66 het graag.
Leesbaarheid D66 vindt het belangrijk dat er een heldere klachtenregeling is waarbij duidelijk is waar klachten worden ingediend en op welke wijze en door wie ze worden afgehandeld. "Dit is helder in een nieuwe regeling, die onlangs gemaakt is", aldus commissielid Dianne Schellekens. D66 heeft vervolgens op de gemeentelijke website nagekeken hoe snel de klachtenregeling te vinden is. Dat gaat goed. Via het blok loket ben je er in twee muisklikken. Schellekens: "Maar klachtenregelingen zijn vaak voor leken lastig te lezen, daarom moeten de belangrijkste aandachtspunten op de website worden aangestipt."
Samenhang Het college van burgemeester en wethouders zegde hierna toe dat zij deze suggestie van D66 overnam. Er komt een eenvoudigere tekst over de klachtenregeling op de website. Hierbij wordt ook ingegaan op de samenhang tussen de klachtenprocedure, de bezwaarschriftenprocedure en de procedure als er niet op tijd beslist wordt. Zo ziet D66 het graag.