Werkgroep Levensbeschouwing

De werkgroep Levensbeschouwing is een voortzetting van de opgeheven thema-afdeling Levensbeschouwing. Binnen de thema-afdeling Sociaal-Liberalisme willen we dit onderwerp nieuw leven inblazen. Hoe geven we als sociaal-liberalen invulling aan het begrip levensbeschouwing?

Wat voor rol speelt levensbeschouwing in onze partij en hoe is dat zo gekomen? Zijn er blinde vlekken wat betreft levensbeschouwing in ons sociaal-liberale denken en zo ja, hoe geven we daar als moderne sociaal-liberalen kleur aan? Denk bij dit laatste bijvoorbeeld aan hoe het thema eenzaamheid te adresseren. Begin maart 2015 is een eerste aanzet gegeven aan deze werkgroep.

Geïnteresseerden in dit thema die graag binnen de thema-afdeling actief willen worden kunnen zich via Mijnd66.nl aanmelden voor de werkgroep. Daarna zullen zij dan verdere informatie ontvangen [let op: het is dan wel nodig ook aangemeld te zijn bij de thema-afdeling]. In april 2015 is een kleine groep enthousiast begonnen met de eerste ideeën op een rij te zetten. Tot voorzitter van de werkgroep Levensbeschouwing is Gert Jan Geling verkozen. Bekijk hier het werkplan van de werkgroep. Neem contact op met Gert Jan Geling voor meer informatie over de werkgroep.