Op stap met de burgemeester

Op 18 januari 2023 is het precies een jaar geleden dat Bjorn Lugthart werd geïnstalleerd als onze nieuwe burgemeester.
In de maanden daarna zijn verschillende fractie leden met hem op stap geweest om nader kennis te maken met de gemeente en haar inwoners.
Hieronder vindt u een fotoverslag.

Daniël is met de burgemeester op toer geweest samen met het Milieuplatform. Zij hebben allerlei elementen in onze gemeente bekeken die goed zijn of beter kunnen voor de flora en fauna, zoals de Lepelaarsplas, de Plas van Buijsen en ecologische verbindingen. Na een lunch hebben ze nog enkele klimaatvriendelijke tuinen bezocht, aangelegd door Astrum Groen uit Nootdorp, waaronder die van Daniël zelf, waar een grote wadi in aangelegd is.

Beeld: Fractie D66

Sylvia is met de burgemeester op bezoek geweest bij Sonja Jansen van Kleur en Smaak te Nootdorp, in het kader van de kennismakingstoer van onze nieuwe burgemeester Bjorn Lugthart.
In haar winkel verkoopt zij biologische groenten die zij zelf verbouwt en is daarmee een parel is voor de wijk. Gewoon kleine buurtwinkel waar iedereen elkaar ontmoet en meteen lekkere producten kan kopen, aldus Sylvia.

Beeld: Fractie D66

Burgemeester Bjorn Lugthart en onze Nils ter Braake zijn op bezoek bij de lokale ondernemer Wijtman Tweewielers. Om te praten over het belang van bewegen, fietsen en voor een proefritje op een mountainbike.

Beeld: Fractie D66

Jim is met de burgemeester op bezoek geweest bij de harmonie Excelsior Pijnacker. Ze hebben samen gesproken met een afvaardiging van het bestuur en een repetitie bijgewoond in het Stanislas gebouw aan de Sportlaan.

Beeld: Fractie D66

Tenslotte Geeta, zij schrijft dit bij haar foto’s:
Als nieuwe raadslid nam ik de Burgemeester voor mijn kennismaking mee naar Mica Yoga en Roti Tori in Nootdorp. Twee mooie ondernemingen die door krachtige en enthousiaste vrouwen worden geleid en een ware inspiratiebron voor mij en velen in de gemeente zijn.