Raadslid Niels van Heteren heeft namens de D66-fractie vragen gesteld aan het gemeentebestuur van Papendrecht en wil vooral weten waarom er geen Kinderkrant in Papendrecht is.

Kinderkrant verschijnt in bijna alle gemeenten in de Drechtsteden

Het was ons ter ore gekomen dat er een Kinderkrant Drechtsteden bestaat. Deze krant wordt gebruikt op scholen binnen de Drechtsteden om kinderen te stimuleren en met meer plezier te gaan lezen én meer binding te krijgen met de regio en hun eigen woonplaats.

“Een mooi initiatief, vinden wij”, stelt raadslid Niels van Heteren van D66 Papendrecht. Hij is erachter gekomen dat de Kinderkrant verschijnt in Dordrecht, Zwijndrecht, Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Alblasserdam en Sliedrecht. Niels: “Wij missen een belangrijke woonplaats in dit rijtje.”

Vragen aan college

Wij willen van het college weten wat ze van de Kinderkrant vinden en of dit een goed initiatief is om zowel de leesvaardigheid van kinderen op een leuke manier te verbeteren en meer binding te krijgen met de regio en woonplaats. En dat past weer in de gedachte van Smart Delta Drechtsteden (de regionale samenwerking tussen de gemeenten in de Drechtsteden).

“Is het college van plan om binnen afzienbare tijd dit initiatief te omarmen en ook in Papendrecht te faciliteren?”, vraagt Niels van Heteren aan het gemeentebestuur. “Kan het college daar een concreet termijn aan plakken? Wij hebben gehoord dat scholen in Papendrecht al enthousiast hierover zijn en De Lage Waard zelfs al partner.”

Reactie afwachten

Wij wachten de reactie van het college af en zullen deze plaatsen op onze website zodra bekend.