De knop gaat om!

In april heeft D66 het college opgeroepen om ‘de knop om te zetten’.

We moeten sámen die knop omzetten. Om klimaatverandering tegen te gaan en om minder afhankelijk te worden van Russisch gas. D66 Oisterwijk roept het college op om de thermostaat in de gemeentelijke gebouwen in de wintermaanden een paar graden lager te zetten en gedurende de zomermaanden de airconditioning minder hard te laten werken.

Gas en elektriciteit worden duurder, dat voelen we allemaal. Voor de gemeente Oisterwijk wordt zelfs een verdubbeling van de kosten verwacht in 2022 tot ruim 1 miljoen euro. Het is dus de moeite om
wat stappen te zetten om deze kosten terug te dringen!

D66 is blij met de toezeggingen van het college om in de gemeentelijke kantoren daadwerkelijk de CV en airco iets minder
hard te laten draaien. Met daarbij natuurlijk aandacht dat het voor de mensen die werkzaam zijn in deze gebouwen nog wel veilig, gezond en aangenaam werken blijft. Ook wordt er nog eens kritisch gekeken naar de openbare verlichting, waar mogelijk wordt deze eerder uitgezet.

Op de website van de gemeente Oisterwijk is informatie te vinden met tips om je woning te verduurzamen, informatie over zonnepanelen en welke subsidiemogelijkheden beschikbaar zijn.
Je moet alleen wel goed zoeken, het is nog niet zo gemakkelijk om deze informatie snel te vinden. D66 heeft hiervoor aandacht gevraagd. Het college heeft toegezegd ervoor te zorgen dat deze informatie completer en gemakkelijker vindbaar aan onze inwoners wordt aangeboden.