Verkiezingen in Oisterwijk

Laat iedereen vrij, maar niemand vallen.

Het complete team van D66 Oisterwijk. Met duo-lijsttrekkers Jan van Ginneken en Sharon Kroon. – Foto: D66 Oisterwijk

D66 Oisterwijk staat voor optimistische politiek voor Oisterwijk, Haaren, Moergestel en Heukelom!

Wij vertrouwen op de individuele én de collectieve kracht van mensen, waarbij we iedereen vrij laten en niemand laten vallen.

D66 Oisterwijk bestaat uit een sterk team dat zich wil inzetten voor de nieuwe gemeente, met een stevig netwerk in de plaatselijke, regionale, provinciale, nationale en Europese politiek.

Je stemt op D66 als…

…je kiest voor een toekomst voor nieuwe generaties
We willen dat nieuwe generaties kunnen wonen in Oisterwijk. Daarom zetten we in op betaalbare woningen, ook voor starters. Omdat we willen dat deze nieuwe generaties gezond op kunnen groeien, leggen we de lat hoog op het gebied van duurzaamheid. We streven (uiterlijk in 2045 in plaats van 2050) naar een volledig klimaatneutrale gemeente. We willen dat iedereen kan blijven genieten van het prachtige groen om ons heen.

…je kiest voor vrijheid en menselijkheid
We zijn er voor alle inwoners, voor jong en oud. Daarom bieden we jongeren alle kansen en investeren we in scholing, jeugd- en jongerenwerk. Helpen we senioren met het zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. En geloven we in een effectief armoedebeleid: we willen dat iedereen mee kan doen. En ten slotte zetten we in op gezond leven in onze gemeente: dat betekent elkaar vrij laten, maar niemand laten vallen.

…je kiest voor een transparant en daadkrachtig bestuur
We maken duidelijk hoe keuzes worden gemaakt en dat doen we zoveel mogelijk met de betrokkenen. Want de inwoners weten vaak het beste wat er nodig is. We willen de inwoner en politiek weer bij elkaar brengen door naar elkaar te luisteren. In ons verkiezingsprogramma vind je niet alleen richtingen en idealen. We maken glashelder hoe we ons inzetten voor de gemeente Oisterwijk.

Meer over onze plannen

Wil je meer lezen over onze plannen voor Oisterwijk? Kijk dan op onze lokale website. Daar houden je op de hoogte over al onze standpunten, plannen en actualiteit.

Duo-lijsttrekkers in Oisterwijk Jan van Ginneken en Sharon Kroon. – Foto: D66 Oisterwijk