Verkiezingen in Oisterwijk

Laat iedereen vrij, maar niemand vallen.

Het complete team van D66 Oisterwijk. Met duo-lijsttrekkers Jan van Ginneken en Sharon Kroon. – Foto: D66 Oisterwijk

D66 Oisterwijk staat voor optimistische politiek voor Oisterwijk, Haaren, Moergestel en Heukelom!

Wij vertrouwen op de individuele én de collectieve kracht van mensen, waarbij we iedereen vrij laten en niemand laten vallen.

D66 Oisterwijk bestaat uit een sterk team dat zich wil inzetten voor de nieuwe gemeente, met een stevig netwerk in de plaatselijke, regionale, provinciale, nationale en Europese politiek.

Waar wij voor staan

1. D66 Oisterwijk heeft ambities als het gaat om klimaatdoelen. D66 legt de lat hoog en streeft naar een volledig klimaatneutrale gemeente uiterlijk in 2045 in plaats van 2050.

2. D66 Oisterwijk laat iedereen vrij, maar niemand vallen. We bieden jongeren alle kansen, we investeren in modern jeugd- en jongerenwerk. Voor iedere wijk is er een voldoende bereikbare basisschool. We zetten in op actief armoedebeleid en gezondheid.

3. D66 Oisterwijk staat voor een competent, transparant en daadkrachtig bestuur in Oisterwijk. De afgelopen periode lijkt de afstand tussen inwoners en de politiek groter te zijn geworden. Wij willen ons inzetten voor een beter politiek klimaat waarin er ruimte is voor dialoog en waarin we afspraken maken over verantwoording en debat. We willen meer en beter sturen op resultaat met oog voor een verantwoord en transparant (financieel) beleid. Oisterwijk moet weer financieel gezond worden.

Meer over onze plannen

Wil je meer lezen over onze plannen voor Oisterwijk? Kijk dan op onze lokale website. Daar houden je op de hoogte over al onze standpunten, plannen en actualiteit.

Duo-lijsttrekkers in Oisterwijk Jan van Ginneken en Sharon Kroon. – Foto: D66 Oisterwijk