Elfred Bus gekozen als lijsttrekker verkiezingen 2022

De leden van D66 Oegstgeest hebben gesproken en Elfred Bus gekozen als lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. Samen met Lydie Vellema en Natalie Jonkers streed Elfred Bus om het lijsttrekkerschap. De leden van D66 konden tot en met 30 juni stemmen.

Elfred is blij met de overwinning en bedankt de andere kandidaten: ”We hebben in deze de afgelopen tijd gezien hoeveel talent er in deze afdeling is, bij de andere kandidaten en ook verder. Ik wil als lijstrekker inzetten op verbinding, als belangrijk punt naar de kiezers en organisaties in dit dorp. Door te verbinden denk ik dat D66 een goede uitslag kan krijgen bij de verkiezingen en ook dat het komende college veel meer gedaan kan krijgen en we zo een eind kunnen maken aan de manier waarop nu wordt omgegaan met veel zaken, zoals bijvoorbeeld dat er te weinig onderhoud wordt gedaan en ook dat er te weinig focus is op grote projecten als Leo Kanner of de Geesten.”

Bij D66 kiezen de leden samen de lijstrekker voor de verkiezingen. Dit jaar had D66 Oegstgeest het geluk dat zich maar liefst 3 gegadigden kandidaat stelden. Namelijk de oud-voorzitter van de afdeling Natalie Jonkers en zittende raadsleden Elfred Bus en Lydie Vellema. Lydie Vellema is trots op de vele stemmen die ze heeft gekregen en dat ze daarmee zoveel vertrouwen heeft van de leden. “Mijn inzet zal er niet minder om zijn, ook al is het dan niet als lijsttrekker. Gefeliciteerd Elfred!” Natalie Jonkers gaat door als steunfractielid en wil alle stemmers op haar bedanken. Ze feliciteert Elfred met zijn overwinning. Afdelingsvoorzitter Carina Bos: “Ik wil alle kandidaten bedanken voor hun inzet en enthousiasme tijdens de lijsttrekkersverkiezing. Er viel dit jaar echt wat te kiezen. Een mooie voorbode voor de Gemeenteraadsverkiezingen van komende maart.”
Leden kunnen zich van 1 augustus tot en met 18 september melden voor de overige plaatsen op de kieslijst