Francesco Franchimon in gesprek met Brecht Weerheijm Beeld: Sander Vermeulen

D66 lanceert ‘I love Lansingerland’ podcast serie

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen heeft D66 een podcast serie gelanceerd waarin D66 Lansingerland in gesprek gaat met betrokken Lansingerlanders.

Maatschappelijke uitdagingen

D66 hoopt dat door deze podcast een aantal grote maatschappelijke uitdagingen waar Lansingerland voor staat op een toegankelijke manier besproken worden. “We wilden graag mensen die op een bijzondere manier een bijdrage leveren aan Lansingerland aan het woord laten en in deze tijden van corona moesten we echt wat creatiever zijn” aldus lijsttrekker van D66 Lansingerland Ineke den Heijer.

Thema’s

Er komen een groot aantal thema’s langs in de podcast, met iedere aflevering een andere gast. Den Heijer ”We hebben mooie gesprekken opgenomen en na het luisteren krijg je weer nieuwe inspiratie om Lansingerland nog een beetje mooier te maken.”
D66 spreekt met inwoners en ondernemers uit de gemeente over verschillende onderwerpen. Zo is er bijvoorbeeld een aflevering over ondernemen in Lansingerland met een bestuurslid van de ondernemersvereniging en een aflevering over biodiversiteit en biologisch voedsel met de directeur van de branchevereniging voor biologische landbouw.

Mooie gemeente

Volgens Den Heijer zit er voor iedere inwoner van Lansingerland wel een aansprekende aflevering tussen: “Of je nu interesse hebt in woningbouw, onderwijs of groen – alle deze onderwerpen komen langs. Maar er loopt ook een duidelijke rode draad door alle afleveringen heen. Het gaat over Lansingerlanders die houden van onze mooie gemeente, maar ook zien dat er nog werk aan de winkel is om Lansingerland nog mooier te maken”.

Afleveringen

De afleveringen van ‘I love Lansingerland’ zijn vanaf nu te beluisteren via onder andere Spotify en onder dit bericht. D66 wenst alle Lansingerlanders heel veel luisterplezier toe!

Hieronder de lijst met podcasts die opgenomen zijn:
1: Thema Ondernemen in Lansingerland met Marielle van den Berge. Van den Berge is bestuurslid van Ondernemend Lansingerland.
2: Thema Biodiversiteit met Michaël Wilde. Michael Wilde is kandidaat op de lijst van D66 en tevens directeur van de branchevereniging voor biologische landbouw.
3 : Thema ouderen woningen in Lansingerland met Saskia van Kleef.  Van Kleef is lijstduwer voor D66 en daarnaast bestuurslid van de klankbordgroep seniorenbouw.
4: Thema Participatie en Groene Schoolpleinen met Arne Stallenberg. Stallenberg is kandidaat op de lijst D66 en heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor het vergroenen van schoolpleinen in Lansingerland.
5: Thema van gas los en ventilatie op scholen met Francesco Franchimon. Franchimon is adviseur en expert op het gebied van de energietransitie en ‘gezond’ bouwen.
6; Thema vrijwilligerswerk met Piet Schippers, die de afgelopen jaren veel vrijwilligers functies heeft vervuld in Lansingerland en de regio.

Daarnaast zijn er ook nog drie afleveringen met de top-3 van de kandidatenlijst van D66 Lansingerland; lijsttrekker Ineke den Heijer, Michiel Muis en Brecht Weerheijm