Valse start coalitie-onderhandelingen Hilversum

D66 wil aan de slag met Hilversum. De afgelopen periode hebben we in de coalitie hard gewerkt om de stad duurzamer en bruisender te maken, met behoud van de gekoesterde dorpse kwaliteiten. Zo zijn we ook de verkiezingen in gegaan met een positief verhaal over de toekomst van Hilversum met nadruk op kansengelijkheid, voldoende woningen voor iedereen en meer actie op duurzaamheid vanwege de klimaatcrisis.

Meeste stemmen in Hilversum

In de campagne en in de verkiezingsuitslag is duidelijk geworden dat ook de Hilversummers dit belangrijk vinden. Annette Wolthers is als lijsttrekker met de meeste stemmen verkozen in de gemeenteraad en D66 Hilversum is de tweede partij van Hilversum geworden én heeft als coalitiepartij procentueel het minste verloren.

Vooruit voor Hilversum

Wij waren dan ook verbijsterd en teleurgesteld om van Hart van Hilversum te vernemen dat ze voor de coalitieonderhandelingen de tweede partij van Hilversum niet aan de onderhandelingstafel willen hebben.

D66 Hilversum wil vooruit met de positieve en progressieve agenda waar Hilversummers in meerderheid voor gestemd hebben, op welke manier dan ook.