Kandidaten D66 Hilversum

Beeld: D66 Hilversum

De 40 kandidaten waarmee D66 Hilversum gaat meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 zijn bekend. Lijsttrekker Annette Wolthers: “Ik ben ontzettend trots op de kandidatenlijst die wij aan u presenteren. Met sterke, betrokken en energieke mensen willen wij verder met de uitdagingen van Hilversum. Duurzaamheid, wonen en kansengelijkheid voor alle Hilversummers zijn onze speerpunten. Wij gaan ervoor!”

Enthousiaste en bedreven Hilversummers

Op 23 oktober presenteerde de Lijstadviescommissie een advieslijst. Hierna voerden de kandidaten intern campagne bij de leden van D66 Hilversum. Via een digitale stemming onder alle leden is nu de definitieve lijstvolgorde vastgesteld. Afdelingsvoorzitter Joost Koelega: “Met een sterk groeiend aantal leden ben ik verheugd over de vele enthousiaste, bedreven mensen die de Hilversumse kiezer namens D66 willen vertegenwoordigen. Zij staan te springen om zich met hart en ziel in te zetten en het D66-gedachtengoed te vertalen naar actie voor onze mooie Mediastad. Met gepaste trots presenteer ik namens onze partij deze toppers aan Hilversum. Ook ben ik blij met onze lijstduwers Annemarie den Daas, Wimar Jaeger en Eric van der Want. Sterke, toegewijde politici die die heel veel betekend hebben voor onze stad. Zij zullen niet terugkeren op het politieke toneel, maar ondersteunen onmiskenbaar het D66-geluid. Met deze lijst voor de Raad gaan we Hilversum sterker maken, met oog op de toekomst. De kiezer is straks aan zet om onze fantastische woon- en werkplaats beter te maken!”

Benieuwd naar onze kandidaten?

Ontdek ze via het introductiefilmpje!
Beschikbaar via Facebook,  Twitter en LinkedIn.

Volledige kandidatenlijst

1. Annette Wolthers (eerder verkozen als lijsttrekker)
2. Vivienne Wesselink
38. Eric van der Want
39. Wimar Jaeger
40. Annemarie den Daas

Je bent pas vrij als iedereen dat is. D66 gelooft in gelijke kansen voor iedereen en hulp voor wie het nodig heeft.