Nieuwe politieke vereniging JD Gooi en Vechtstreek opgericht

Afgelopen 26 januari is de officiële openingsbijeenkomst van de nieuwe Jonge Democraten (JD) afdeling Gooi en Vechtstreek geweest. De afdeling werd virtueel geopend door Tweede Kamerlid Salima Belhaj, landelijke JD voorzitter Léonie Janssen en JD Gooi en Vechtstreek voorzitter Jesse Markus.

Samenwerkingsverband

De JD Gooi en Vechtstreek is een samenwerkingsverband in de gemeenten Blaricum, Eemnes, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Weesp en Wijdemeren met als doel om jongeren bij de politiek te betrekken. De Jonge Democraten is de jongerenvereniging van D66, maar is wel onafhankelijk. De JD is een een progressief-liberale politieke jongerenorganisatie die evenementen organiseren over maatschappij en politiek.

Bij de JD kan je met andere politiek geïnteresseerde jongeren discussiëren over bijvoorbeeld wat te doen aan het gebrek aan woonruimte voor jongeren en alle andere politieke kwesties, maar er is ook ruimte voor bijvoorbeeld een pubquiz.
De oprichting van deze vereniging beoogt meer jongeren voor de politiek te enthousiasmeren en jongerenparticipatie te bevorderen. De regio kent veel jongeren, maar dit wordt nu lang niet gereflecteerd in de lokale politiek en de JD wil daar verandering in brengen.

Op de hoogte blijven?

Dat kan via de Facebook en Instagram pagina van de JD Gooi en Vechtstreek. Meer lezen over de achtergrond van de oprichting? Lees dan het artikel in de Gooi- en Eemlander of de Gooi- en Eembode.

Voor meer informatie over de vereniging kun je contact opnemen met Jesse Markus via het mailadres: [email protected]. Hij kan je – indien je JD lid bent – ook toevoegen aan de verschillende appgroepen.