Fractie D66 Helmond zoekt per direct een nieuwe fractieondersteuner. Het betreft een betaalde functie voor 4 tot 8 uur per week. Vind jij politiek interessant en wil jij in een dynamische omgeving werken aan een groen, divers en sociaal Helmond? Check dan onze vacature!

Functieomschrijving:

Als fractieondersteuner help je raadsleden bij hun werk in de Helmondse gemeenteraad. Je bent de spin in het web van de ondersteuning van de fractie. Je zorgt ervoor dat vergaderingen worden voorbereid, de fractie op de hoogte is van alle ontwikkelingen en administratief op orde is. Na verloop van tijd kun je samen met de raadsleden debatten in de raad voorbereiden en schrijf je moties en schriftelijke vragen. Daarnaast volg je ontwikkelingen in de stad op de voet en zorg je ervoor dat D66 zowel op klassieke als nieuwe media positief zichtbaar is. In je functie krijg je volop de vrijheid voor eigen creatieve inbreng! Daarnaast is het relevante werkervaring voor je CV.

Wie zoeken wij?

• Je bent op zoek naar een parttimebaan naast je studie, gezin of andere werkzaamheden.
  • Je beschikt over een vlotte pen en goede communicatieve vaardigheden.
  • Je werkt gestructureerd en hebt affiniteit met ondersteuning.
  • Je bent stressbestendig, kunt goed overzicht houden, kan snel schakelen en bent je bewust van je politiek-bestuurlijke werkomgeving.
  • Je hebt affiniteit met Helmond, de lokale politiek en D66.
  • Je bent net zo flexibel in je werktijden als wij, wat betekent dat je ook buiten je regelmatige uren soms wordt gevraagd iets op te pakken.

Waar kom je terecht?

Je werkt thuis of in de fractiekamer in het bestuurscentrum Boscotondo. Momenteel is D66 Helmond met 3 zetels vertegenwoordigd in de gemeenteraad.
Samen met onze fractiemedewerker vormen we een hecht team. De fractie bestaat in de regel uit de raadsleden en burgercommissieleden. Daarnaast schuift de wethouder en een bestuurslid van D66 Helmond aan bij fractievergaderingen. De vergoeding wordt in overleg bepaald.

Ik wil deze baan!
Solliciteren kan door een CV + (korte) motivatiebrief te sturen naar [email protected]. Neem gerust contact op als je nog vragen hebt.

Jochem van den Bogaard – Fractievoorzitter