Succesvol D-Café Brede Welvaart.

Op 26 september 2023 vond er in het prachtige Fort NOXX in Hoofddorp het D-café over Brede welvaart plaats. Een D-Café is een inhoudelijke avond over een bepaald thema en zoals gebruikelijk komt er op deze avond iemand iets vertellen over dit thema. Deze eer was deze keer weggelegd voor Martijn Visser. Hij is als wetenschappelijk onderzoeker werkzaam bij de Mr. Hans van Mierlo Stichting waar hij onder andere onderzoek doet naar democratische vernieuwing.

Voordat Martijn zou beginnen met zijn presentatie zijn de aanwezigen met elkaar in gesprek gegaan en hebben met elkaar gesproken over wat zij verstaan onder het begrip Brede Welvaart.
Middels een aansprekende presentatie heeft Martijn duidelijkheid geschept over het begrip Brede Welvaart. Wat is Brede Welvaart? Waarom is het zo ‘populair’? En hoe wordt deze Brede Welvaart eigenlijk meetbaar gemaakt? Het waren allemaal vragen die beantwoord werden tijdens de presentatie.

Na de presentatie was het tijd voor actie. De groepsleden zijn actief met elkaar aan de slag gegaan. De opgedane kennis werd direct toegepast op drie actuele situaties en dilemma’s binnen de gemeente Haarlemmermeer. De leden zijn met elkaar in gesprek gegaan en hebben mooie flipovers gemaakt van hun oplossingen en ideeën. Het was een genot om naar te kijken. Het is voor ons als lokale partij essentieel om deze input van onze inwoners te krijgen en wij kijken daarom terug op een geslaagde avond.

Wil jij ook graag een D-café bijwonen? Of heb je andere vragen over bijvoorbeeld het onderwerp Brede Welvaart? Laat het ons weten! Wij komen graag met jullie in contact.