Formeer je eigen kabinet van sociale rechtvaardigheid!

Wat moeten de kabinetten van de jaren 2020 beslist doen om Nederland klaar te maken voor de toekomst? Scheidslijnen in de samenleving worden scherper: tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden, jong en oud, rijk en arm. Een giftige mix, in een tijd waarin automatisering, algoritmes en big data voor grote veranderingen zorgen. De gevolgen van de covid-19-pandemie zullen zich nog jaren laten voelen, en klimaatverandering en energietransitie hebben grote invloed op onze manier van leven. Als we niet ingrijpen, groeit de ongelijkheid. En dat gaat ten koste van de vrijheid van mensen.

Op 19 april organiseert de Van Mierlo Stichting een digitale sessie met D66 Haarlemmermeer. Deze sessie is geïnspireerd door het nieuwste boek van de Van Mierlo Stichting: Naar een kabinet van sociale rechtvaardigheid.|

Coen Brummer, directeur van de Van Mierlo Stichting en co-samensteller van het boek, zal de introductie doen. Verder zal Diederik Stadig, een van de auteurs van het boek, spreken
Tijdens deze sessie formeren de deelnemers hun eigen kabinet, met maximaal zes opdrachten die een Kabinet van Sociale Rechtvaardigheid zou moeten uitvoeren. Ook dagen we jullie afdeling uit om zelf een nieuw kabinet te vormen. Zorg dat je erbij bent. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar [email protected]