Vacatures Bestuur

Ons bestuur bestaat uit een voorzitter, secretaris, penningmeester en vijf algemeen bestuursleden die onder andere de portefeuilles Platforms, Communicatie & PR, Politiek Secretaris, Permanente Campagne en Talentontwikkeling borgen.
Helaas stoppen aankomende zomer twee bestuursleden en zijn we op zoek naar een nieuwe penningmeester en een nieuw algemeen bestuurslid.

Vacature
Algemeen Bestuurslid

Voor de vacature van algemeen bestuurslid zijn we specifiek op zoek naar iemand die het leuk vindt om de verschillende Platforms binnen D66 Groningen (zorg, onderwijs, economie, diversiteit en duurzaamheid) te faciliteren en stimuleren. Platforms zijn groepen binnen D66 met veelal mensen uit het werkveld die samenkomen om zich verder te verdiepen in het desbetreffende thema en daarnaast een inhoudelijke bijdrage leveren aan het verkiezingsprogramma. Naast Platforms is ook inzet op één van de hierboven genoemde andere taken is welkom. Taakverdeling gebeurt sowieso in overleg met de overige bestuursleden. Meestal vormen we koppels op de verschillende portefeuilles zodat we elkaar scherp houden en we het werk goed kunnen verdelen (en eventueel kunnen opvangen bij afwezigheid).
Qua profiel zoeken we iemand die:
-Breed inzetbaar is;
-Niet schroomt om mensen aan te spreken;
-Proactief is en mensen bij elkaar brengt;
-Het leuk vindt (inhoudelijke) evenementen te organiseren.

Ervaring is mooi meegenomen maar zeker geen must, wij leren graag van elkaar bij D66.
Heb je vragen over de vacature? Mail dan [email protected].

Vacature Penningmeester

Vacature Penningmeester:
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het financieel gezond houden van de afdeling. Je zorgt ervoor dat betalingen correct worden uitgevoerd en vastgelegd. Tijdens verkiezingscampagnes ondersteun je het campagneteam bij het effectief inzetten van het campagnebudget. Daarnaast maak je als bestuurslid actief deel uit van de bredere besluitvorming binnen de afdeling.
Taken: wat wordt er van je verwacht?
-Je beheert de financiën van de afdeling, inclusief het opstellen van een (meerjaren)begroting en financieel jaarverslag ter goedkeuring door de leden;
-Je verwerkt betalingen en declaraties, en beoordeelt uitgaven. Voor bedragen boven de €500 stem je af met de voorzitter;
-Je stelt het financieel jaarverslag op voor de afdeling en het Landelijk Bestuur, en levert dit uiterlijk in maart aan bij het Landelijk Bureau;
-Je draagt zorg voor de uitvoering van de politieke afdrachtsregeling.
Profiel: wie zoeken we?
-Je werkt nauwkeurig en bent betrouwbaar;
-Je kunt goed omgaan met druk en deadlines;
-Je communiceert helder en weet financiële informatie begrijpelijk over te brengen;
-Je hoeft geen diepgaande financiële achtergrond te hebben, maar affiniteit met cijfers is een duidelijke pré.

*Natuurlijk sta je er niet alleen voor. Het Landelijk Bureau ondersteunt je bij je taken. Voor vragen over het jaarverslag, regels rondom uitgaven of andere financiële zaken kun je altijd terecht bij de controller van het Landelijk Bureau.

Heb je nog vragen voor de huidige penningmeester? Mail dan [email protected].

Interesse?

Wij vergaderen maandelijks, daarnaast vinden er ondersteunende activiteiten plaats (o.a. inzet bij campagnes, borrels, bezoek fractievergadering, algemene ledenvergadering). Je kunt uitgaan van om en nabij 10 uur inzet in de maand. In verkiezingstijd is dit wat hoger. Uiteraard verloopt de inzet/aanwezigheid altijd in overleg zodat werk en privé goed gecombineerd blijven. 

Ben je geïnteresseerd? Schroom niet en stuur je sollicitatie (korte motivatie) naar:

[email protected]

Wij horen graag van je!