Wie, wat, waar?
Op 8 maart 2024 vindt in de Chocoladefabriek in Gouda het regiocongres ‘Vrouw & Politiek’ van D66 Groene Hart plaats. Het is een evenement voor vrouwen die politieke aspiraties hebben – maar mannen zijn uiteraard ook welkom #heforshe. Tijdens deze middag (het congres duurt van 13.30 -17.30) gaan we met leden en niet-leden de discussie aan over eventuele drempels die vrouwen ervaren om werkelijk actief te worden in de politiek. En uiteraard bespreken we met elkaar eventuele oplossingen!

We hebben daarvoor een mooie line-up van actieve D66 vrouwen, waaronder Yassmine el Ksaihi (voorzitter van het Els Borst Netwerk), Lisanne van Damme (voorzitter Young Women in Politics en Provinciale Statenlid voor D66 Zuid-Holland), Elly de Vries (wethouder in Bodegraven-Reeuwijk) en Kirsti van Dam (gemeenteraadslid Alphen aan den Rijn). We zijn as we speak hard aan het werk om die line-up nog mooier te maken!

Waarom het regiocongres Vrouw & Politiek?

Gebleken is dat veel vrouwen op diverse lijsten van lokale D66 afdelingen staan, maar dat slechts weinigen van hen daadwerkelijk actief zijn. Daar willen wij graag verandering in brengen en daarom zijn we met de vier afdelingen van D66 Groene Hart (te weten Alphen aan den Rijn, Bodegraven-Reeuwijk, Nieuwkoop en Kaag en Braassem) een initiatief gestart. Om dit initiatief meer draagkracht te geven hebben we contact gezocht met de D66 afdelingen Gouda, Zuidplas en Waddinxveen en ook zij doen inmiddels vol enthousiasme mee!

Aanmelden kan via dit formulier