Terugblik AAV November 2023: Financiële gezondheid en nieuwe bestuursleden

Tijdens de Algemene Ledenvergadering (AAV) in november had penningmeester Frans van Rijn positief nieuws te delen: het Groene Hart verkeert in een solide financiële positie. De deelafdelingen handhaven zich keurig binnen het budget en werken aan het opbouwen van een reserve voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Ook de overkoepelende uitgaven van het bestuur voldoen aan het voorziene budget. Afgezien van de halverwege het jaar doorgevoerde korting op de landelijke bijdrage aan de afdeling D66 Groene Hart, zijn er geen verrassingen gemeld.

Frans van Rijn benadrukte: “De nieuwe procedures die we aan het begin van het jaar hebben geïmplementeerd, werpen hun vruchten af. Zowel de inkomsten als uitgaven zijn nu transparant en in balans. Dit terwijl we in 2023 veel activiteiten hebben ondernomen, waaronder twee grote ledenbijeenkomsten, lokale campagnes voor de Tweede Kamerverkiezingen en provinciale statenverkiezingen, en investeringen in promotiemateriaal. Daarnaast hebben de deelafdelingen diverse lokale evenementen georganiseerd.”
Naast de financiële update behandelde de vergadering de evaluatie van de Gemeenteraadsverkiezingen. Bovendien werden twee nieuwe bestuursleden verwelkomd na goedkeuring door de Ledenraad: Floris van Munster, algemeen bestuurslid ledenzaken, en Sonja Groot, algemeen bestuurslid voor Nieuwkoop.

De secretarispositie was tijdens de AAV nog niet ingevuld vanwege het vertrek van Sander de Kool. Inmiddels is er een geschikte kandidaat gevonden, die tijdens de volgende AAV zal worden voorgedragen.