Stan Hellegers lijsttrekker D66 Gelderland

Afgelopen zomer is Stan Hellegers met meer dan 96% stemmen voor, door de leden van D66 gekozen tot de nieuwe lijsttrekker van D66 Gelderland. Hellegers (40) woont in Beek Montferland met zijn vrouw en twee kinderen. Hij is verheugd dat de leden dit vertrouwen in hem hebben gesteld. Hij wil de campagne in met de doelstelling om Gelderland nog groener, schoner en gezonder te maken. Hij gelooft erin dat dit het moment is om het sociaalliberale geluid in Gelderland te vergroten.

Hellegers is al statenlid voor D66 in de Staten van Gelderland sinds 2014, hier heeft hij onder andere de portefeuilles cultuur, ruimtelijke ordening en natuur. Ook is Hellegers recent door de fractie voorgedragen als nieuwe fractievoorzitter. ‘Wij zijn klaar om het D66 geluid overal te laten doorklinken, nu is het moment om onze fundamentele standpunten op natuur en ook cultuur nog meer te verankeren in de provincie Gelderland. Samen met alle campagnevrijwilligers gaan wij als team de verkiezingen in, aldus Hellegers.’