Ard de Leur

Ard - Beeld: D66

Penningmeester

Ard is penningmeester en beheert die namens het bestuur van de Regio Gelderland alle geldzaken. Daarnaast proberen we ook functionele contacten te leggen met andere penningmeesters van de afdelingen binnen Gelderland.

• 69 jaar
  • Wageningen
  • Hij/hem

Waarom D66?

Al 30 jaar stem ik op de partij. Hetgeen me vooral in D66 aanspreekt zijn, naast de idealen van goed onderwijs, een gezond milieu en een betaalbare gezondheidzorg, vooral de realistische kijk op de problematiek van Nederland en Europa. D66 is een partij die oplossingen zoekt en naar haar leden luistert. Een paar jaar geleden besloot ik zelfs om lid te worden van de partij en voelde vervolgens de behoefte om meer te doen voor D66. Toevallig zochten ze een bestuurslid voor de regio Gelderland en heb ik me aangemeld.

Favoriete boek of muziek?

Het boek dat me het meeste aansprak was: “Dit kan niet waar zijn” van Joris Luyendijk, over de gesloten de wereld van de high finance. Hoe interessant en zo gevaarlijk; want de instellingen die ervoor moeten zorgen dat de economie functioneert, kunnen de wereld ook in de afgrond storten.

Mijn favoriete muzieknummer: Hotel California van Gipsy King.

In contact komen?

Mijn telefoonnummer is: 06-49810945