Meindert Brunia

Beeld: Marlies Wessels

Sinds 40 jaar woon ik in Abcoude, samen met mijn vrouw Wilma. Onze beide zonen zijn al lang de deur uit; permanent, denken wij. We wandelen veel, zowel rond het dorp, als Lange Afstand Wandelroutes. Onze vakanties zijn meestal op de fiets, al worden bij het vorderen van de leeftijd de afstanden wel wat korter.

• 74 jaar
  • Abcoude

Wat wens je de inwoners van De Ronde Venen de komende jaren toe?

Een fijne plek om te wonen, in een straat waar de kinderen veilig kunnen spelen, in een buurt met veel groen en in een dorp met veel voorzieningen onder handbereik. In ons verkiezingsprogramma kun je lezen wat onze ambities voor De Ronde Venen zijn.

Ik richt mij vooral op het terugdringen van de verkeerssnelheid in de dorpen. Die moet wat mij betreft overal terug tot 30 km maximaal. Dan krijgen we meer veiligheid, minder overlast en een veel rustiger straatbeeld. Meer gericht op de fiets dan op de auto. Meer leefbaarheid.

Wat is je lievelingsplek in De Ronde Venen?

Mijn lievelingsplek is het station van Abcoude en dan, wachtend op de trein, vanaf het hoge perron uitkijken over het Geingebied. Vooral op zonnige dagen, vroeg, wanneer de ochtenddauw nog boven het weiland zweeft. Dat beeld is zo tijdloos. Dan ben je zelf zo onbelangrijk.