Ledendiscussie over veilig verkeer in de wijken

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Tijdens het thema gedeelte van de ledenvergadering van 19 november 2022 hebben de leden uitgebreid gesproken over verschillende onderwerpen. Wat is de mening van de aanwezige leden over veilig verkeer in de wijken?

Fietsvriendelijke wijken

Meer mensen kiezen ervoor om te fietsen of te lopen in plaats van te rijden. De dorpen zijn echter nog steeds hoofdzakelijk ontworpen voor autoverkeer. Dit geeft onveilige situaties. Daarom is een belangrijke opdracht bij elk ontwikkelingsproject om in en rond de wijk fietsvriendelijke infrastructuur aan te leggen.

Daarnaast zijn voor een veiliger verkeer ook bewustmakingscampagnes nodig.

Verlaag parkeernorm

Ook kan een verlaging van de parkeernormen bij nieuwe wijken helpen om congestie te verminderen en duurzamere vervoerswijzen aan te moedigen.

Door prioriteit te geven aan de behoeften van fietsers en voetgangers kunnen we wijken creëren die veiliger, gezonder en aangenamer zijn voor iedereen.