Bestuurswijzigingen D66 Betuwe

Tijdens de ledenvergadering van 22 november 2023 is Milou Kroesen afgetreden als bestuurslid en zijn Bart van den Bemt en Richard Mooren benoemd als nieuw bestuurslid.

Milou Kroesen

Milou Kroesen heeft aangegeven onvoldoende tijd te hebben om haar functie als secretaris te vervullen. Vandaar dat zij haar functie als secretaris neerlegt. Dank voor al jouw inspanningen en kritische bijdragen Milou!

Richard Mooren

Richard Mooren is benoemd als voorzitter. Richard Mooren is 31 jaar oud en woont samen met zijn vriendin in Elst. Hij helpt graag D66 in de regio om zich zo goed mogelijk te organiseren. Door hen samen te verenigen, kunnen ze de politiek optimaal sturen naar duurzame oplossingen voor de toekomst. Hierbij maakt hij graag gebruik van alle kennis die zich al binnen de vereniging bevindt. Hij houdt ervan om mensen op een positieve manier in hun kracht te zetten en te verbinden. Iedereen heeft kwaliteiten en kan daarmee onmisbare waarde toevoegen. Hij is graag actief. Hij heeft al meerdere bestuursfuncties mogen vervullen en daarbij ook enkele keren de voorzittersrol op zich mogen nemen. Hij hoopt dat dit nu weer kan, zodat hij samen met het bestuur zich optimaal kan inzetten voor D66 Betuwe.

Bart van den Bemt

Bart van den Bremt is benoemd als secretaris. In de afgelopen 25 jaar heeft Bart van den Bemt zich als apotheker, manager, bestuurder en wetenschapper ingezet voor goed en duurzaam geneesmiddelengebruik, en dat blijft hij de komende jaren vol enthousiasme doen. Maar hij wil daarnaast er ook zijn voor de samenleving. Dat doet hij graag binnen D66 omdat deze partij met zijn adagium “D66 gelooft in gelijke kansen voor iedereen en hulp voor wie het nodig heeft” sterk aansluit bij de manier waarop hij in he leven staat. Daarnaast zijn typische D66 thema’s onderwijs, zorg en een gezonde economie ten dienste van het klimaat, thema’s waar hij voor wil staan.

Op politiek gebied is hij nu een jaar actief lid van de steunfractie. Binnen het bestuur en de vereniging wil hij als secretaris een rol spelen in het bestuurlijk faciliteren van de beide fracties en daarnaast in het betrekken en activeren van de leden.