Wisseling van de wacht

Afgelopen week stond in het teken van het afscheid van de ‘oude’ gemeenteraad en het installeren van de nieuwe gemeenteraad. D66 Bernheze bedankt – ook via deze weg – Rob van Herpen en Mathieu Bosch voor al hun inzet en harde werk van de afgelopen jaren! Inmiddels zijn Marko Konings, Luuk Verstegen en Sascha Kraus geïnstalleerd als nieuwe raadsleden voor D66 Bernheze. De gemeenteraad gaat weer bijna over naar de orde van de dag. Maar we zijn er nog niet helemaal.

De komende weken staan in het teken van de coalitievorming. Alle partijen hebben de afgelopen week een gesprek gehad met de informateur. De informateur onderzoekt na de verkiezingen welke partijen samen willen en kunnen werken op basis van de inhoudelijke ideeën. Donderdag zal de informateur zijn bevindingen en advies over een kansrijke coalitie met de gemeenteraad delen. En dat is voor ons ook weer een spannend moment. Kunnen we aanschuiven aan de onderhandelingstafel? Want het staat buiten twijfel dat D66 Bernheze graag mee wil besturen en aan de slag wil met het CDA en Lokaal om samen een plan te formuleren voor de komende 4 jaar. Een plan waarin we meer huizen bouwen, zorgen voor een gezonde leefomgeving en we inwoners van de verschillende kernen meer betrekken bij de vraagstukken die spelen en de besluiten die genomen moeten worden.

Wij zijn er klaar voor en willen hieraan bijdragen. Nu nog zien of dat in de coalitie of in de oppositie zal zijn.

Wisseling van de wacht. - Beeld: D66 Bernheze