Alle kinderen en jongeren lid van een sportvereniging en op zwemles.

D66 Bernheze vindt het belangrijk dat alle kinderen en jongeren lid kunnen zijn van een sportvereniging en op zwemles kunnen. Niet alleen is sporten belangrijk voor de gezondheid en motorische ontwikkeling van kinderen en jongeren, ook is het een belangrijke plek om vrienden te maken en onderdeel uit te maken van een team. Dit gunnen we iedereen, en dus ook die kinderen en jongeren die, om wat voor reden dan ook, drempels ervaren naar het sportaanbod in het dorp. Daarnaast draagt lid zijn van een sportvereniging voor nieuwe inwoners van Bernheze ook bij aan je onderdeel voelen van de gemeenschap. Je leert zo immers snel nieuwe mensen ken

Daarom ondersteunen wij het Sportakkoord en het belangrijke werk dat er in diverse werkgroepen gebeurd. Op www.actiefbernheze.nl kan je alles vinden over het Sportakkoord en over de sportmogelijkheden in Bernheze. Tip: staat je eigen club er nog niet bij, meld je dan ook aan!

Om te zorgen dat iedereen mee kan doen zijn er verschillende mogelijkheden om (financiële) steun te krijgen. Dat kan zijn om lid te worden van een sportvereniging, voor nieuwe sportschoenen of andere materialen, of voor zwemles. Op https://www.actiefbernheze.nl/sportfinanciering zijn een aantal van deze mogelijkheden op een rij gezet door de organisatie van Actief Bernheze. Misschien kan het inwoners helpen om de juiste weg te vinden om steun aan te vragen. Want iedereen moet lid kunnen zijn van een sportvereniging.
Sascha Kraus

Sascha Kraus-Hoogeveen - Beeld: Wim Roefs