Ook wij wonen in de provincie

Als mensen ons vragen waar we wonen, dan geven we eigenlijk altijd als antwoord: Barendrecht! En in het buitenland roepen wij altijd vol trots: We are from the Netherlands, of tijdens het bestellen van een verse baguette, bij een bakker in een Frans pittoresk dorpje: Je viens de Hollande! Wij, trotse Nederlanders, en vaak trotse Barendrechters, weten maar al te goed waar we vandaan komen, en waar we wonen, werken en leven. Maar toch vergeten we vaak een belangrijk iets: de provincie. Uiteindelijk is dat namelijk wel de regio waar we ons dagelijks bevinden. Van recreatie tot en met wonen en van ondernemen tot en met winkelen. Wij wonen dus niet alleen in Europa, niet alleen in Nederland, en niet alleen in Barendrecht. Wij wonen ook in Zuid-Holland! Daarom is het heel belangrijk dat wij op 18 maart onze stem laten horen! In de provincie worden allerlei zaken behandeld en besloten. Denk aan het creëren van nieuwe natuurgebieden, het aanleggen van duurzame energiebronnen, het verbeteren van regionaal openbaar vervoer en het stimuleren van innovatie. Dit zijn slechts een paar voorbeelden van de vele onderwerpen die in de provincie worden besloten en direct invloed hebben op onze leefomgeving. Maar waarom D66? D66 barst bijna uit haar voegen van de vele ambitie die de partij heeft. Zo gaat D66 in Zuid-Holland zich de komende jaren onwijs hard inzetten voor meer duurzaamheid, een duurzame kenniseconomie, innovatieve projecten zoals de getijdencentrale op de Brouwersdam en het aanleggen van meer fietssnelwegen. Ook dit is weer slechts een handgreep van alle standpunten waar D66 voor staat en voor gaat. Neem anders eens een kijkje op zuidholland.test-wp2.local voor meer informatie over de standpunten. Op wie we ook gaan stemmen, één ding is zeker: op 18 maart stemmen we niet alleen voor onze provincie! Ook voor de Eerste Kamer! En dat is nu juist de kamer die de Tweede Kamer controleert. 18 maart is dus een heel belangrijke dag, voor zowel onze directe leefomgeving als voor het landelijk beleid. Kortom, nu vooruit! Stem D66! Frank Verbrugge Algemeen bestuurslid D66 Barendrecht