Laatste D66 taart voor Stichting IJsselmonde-Oost

Vier jaar geleden begon D66 als eerste met het uitdelen van taarten aan organisaties die wij een warm hart toedragen. Inmiddels is deze leuke manier om mensen in het zonnetje te zetten door veel andere partijen overgenomen. In de afgelopen campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen zijn vele organisaties bezocht hetgeen tot vele leuke gesprekken en contacten heeft geleid. De laatste taart uit onze campagne bracht D66 op woensdag 5 maart bij Stichting IJsselmonde-Oost. Eind vorig jaar heeft D66 in samenwerking met Stichting Present de ontmoetingsruimte aan de Irenestraat voor zelfstandig wonende cliënten van Stichting IJsselmonde-Oost opgeknapt. Een aantal (kandidaat) raadsleden hebben het behang van de muren gehaald en Present heeft ervoor gezorgd dat de muren behangen en geschilderd werden. De muren zien er inmiddels fantastisch uit en twee keer per week wordt er gezamenlijk gegeten in de ontmoetingruimte aan de Irenestraat in de Oranjewijk. Dat de bewoners blij zijn met deze ruimte bleek onder andere uit de grote belangstelling op de avond dat D66 langskwam. Naast degenen die geholpen hadden met het klussen waren er veel cliënten die het leuk vonden om onder het genot van een kopje koffie of thee en een stukje D66 taart gezellig bij te praten. Ingeborg Monhemius-van der Veen, Henri Struik en Marianne Tijssen-Humme die de taart kwamen brengen kijken met veel plezier terug op een gezellige avond met de vrijwilligers van Stichting Present en de medewerkers en cliënten van Stichting IJsselmonde-Oost. d66 017