D66 Barendrecht bij de brandweer Barendrecht

Maandagavond, na afloop van de oefenavond, is D66 Barendrecht op bezoek geweest bij de vrijwilligers van de brandweer Barendrecht. De brandweer is sinds een aantal maanden gehuisvest in de nieuwe kazerne aan de Doctor Kuijperstraat 25, met de uitruk naar de 2e Barendrechtseweg. Het is voor D66 Barendrecht de tweede maal dat zij bij de vrijwilligers van de brandweer een D66 taart overhandigen in het kader van de verkiezingscampagne. De erkenning en het respect voor de vrijwilligers is groot, vanwege de hulpverlening en de inzet voor mens en dier in situaties van brand, maar ook bij levensreddend handelen. Dat is dit soms met gevaar voor het eigen leven kan plaatsvinden, op de meest onmogelijke uren van de dag en de nacht blijft bijzonder. Ingeborg Monhemius en twee kandidaat-raadsleden, Marcel van Prehn, nr. 3 en Marianne Tijssen-Humme, nr.4 kregen een rondleiding door de nieuwe kazerne, die zeer duurzaam is gebouwd en volledig CO2 neutraal verwarmd wordt. Het regenwater wordt in een ondergrondse tank opgevangen en gebruikt als bluswater. D66 Barendrecht onderschrijft deze vorm van bouwen volledig en vindt de kazerne een goed voorbeeld voor andere toekomstige bouw in Barendrecht. De afvaardiging van D66 Barendrecht ging met een zeer tevreden gevoel huiswaarts. P1040850 (1)