Zomerblog Zuidoost

In deze zomerblog (augustus 2022) nemen we je mee in stadsdeel Amsterdam Zuidoost. Wat gebeurt er politiek, cultureel, recreatief? In de stadsdeelcommissie vraagt D66 aandacht voor straatintimidatie. Kwaku werd weer groots gevierd en tijdens de warmte kan je de stad ontvluchten met een frisse duik.

Meer aandacht voor straatintimidatie
Stadsdeelcommissielid Claudia Esajas heeft deze zomer in Zuidoost een voorstel ingediend voor meer aandacht voor straatintimidatie tegen meisjes en vrouwen. Helaas voelen nog altijd veel vrouwen en meisjes zich onveilig op straat. Dat moet beter! Dit voorstel is unaniem aangenomen in de stadsdeelcommissie Zuidoost en het Dagelijks Bestuur heeft toegezegd er voortvarend mee aan de slag te gaan. Een mooie toezegging voor het zomerreces!

Kwaku

Kwaku is ooit begonnen als een voetbaltoernooi voor kinderen die niet op vakantie gingen. Inmiddels is het uitgegroeid tot een groot cultureel festival waar culturele diversiteit, sport en eten centraal staat! Ook D66 was weer aanwezig met onder andere kamerlid Raoul Boucke, raadsleden uit Amsterdam, ons nieuwe bestuurslid in Zuidoost Rachella Vorm en vele D66’ers uit de vereniging. En dat ging natuurlijk gepaard met het eten van de nodige Surinaamse lekkernijen!

Zwemmen in Zuidoost
Naast cultuur en lekker eten kan je in Zuidoost ook goed terecht voor een frisse duik om de hitte van de zomer te ontvluchten. De Gaasperplas is een geliefde zwemplek als ook de Hoge Dijk. Let wel op voor waarschuwingen over blauwalg! Wil je er nog wat verder op uit dan kan je gemakkelijk de bus nemen vanaf de Arena richting de Vinkeveense plassen. Het is een prachtig rondje door de aangrenzende gemeente Ronde Venen waar er genoeg zwemvertier te vinden is. Ook is de route geschikt voor de fiets! Wist je overigens dat Zuidoost gebouwd is met het zand uit de Vinkeveense plassen? Een perfecte zwemplek dankzij de bouw van Zuidoost!