Sport en veiligheid in Bijlmer-Centrum

Tijdens de stadsdeelcommissievergadering van 26 maart is een gezamenlijk advies van D66 en PvdA over de herinrichting van het Nelson Mandelapark aangenomen. Ook beantwoordde het Dagelijks Bestuur vragen over veiligheid in de H-buurt.

Sport in het Nelson Mandelapark

In een ongevraagd advies hebben de stadsdeelcommissieleden Esajas (D66) en Idsinga (PvdA) het dagelijks bestuur (DB) van het stadsdeel Zuidoost geadviseerd om bij herinrichting van de atletiekbaan in het Nelson Mandelapark het ontwerp van Atletiekvereniging Feniks te volgen in plaats van een eerder ontwerp dat uit de koker van de gemeente en een extern adviesbureau kwam. Met het ontwerp van AV Feniks is er een toekomst voor de bruisende atletiekvereniging veilig gesteld én is er voortaan plaats voor het beoefenen van baseball. Lees het gehele advies hier.

H-buurt

Verder beantwoordde het DB vragen over veiligheid in de H-buurt, aangezien alle flatgebouwen op Hogevecht na tegenwoordig blauwe lichten in de portieken en trappenhuizen hebben. Deze lichten weren heroïnegebruikers. Lees de vragen met antwoorden hier.