Mogelijk terugkeer van de Lange Glijbaan!

SDC-lid Zuidoost Anne Wehkamp: “Wie kent er nog de glijbaan die vroeger onder metrostation Ganzenhoef stond? Als je hiernaar zoekt vind je mooie foto’s van een stadsdeel in aanbouw. De glijbaan moest uiteindelijk verdwijnen omdat die niet meer voldeed aan de veiligheidseisen. Helaas is er (tot nu) geen nieuwe voor teruggekomen. Gelukkig is het stadsdeel nu bezig met hoe we de speelplekken voor de kinderen in Zuidoost leuker kunnen maken!

De komende tijd krijgen speelplekken in Zuidoost een upgrade. Ik heb daarom een advies ingediend om te zorgen dat kinderen zélf gaan meedenken hoe deze speelplekken eruit komen te zien. Want kinderen weten zelf ten slotte het best wat een leuke speelplek is. Er moet oog zijn voor kinderen met een beperking, de ouders moeten naast de speelplek op een bankje kunnen zitten en er moeten speelplekken zijn die zowel voor jongens als meisjes leuk zijn. En leuk nieuws: stadsdeelbestuurder Dirk de Jager heeft tijdens vorige stadsdeelvergadering toegezegd zijn best te doen om de glijbaan onder Ganzenhoef – in veilige vorm – terug te brengen. Goed nieuws!”

Lees ook het artikel over de Lange Glijbaan waarin Anne aan het woord komt: https://www.parool.nl/amsterdam/komt-de-lange-glijbaan-na-20-jaar-terug-naar-de-bijlmer~ba2e2dd2/