Kandidaten gemeenteraadsverkiezingen zijn bekend!

De kandidaten van D66 Almere voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 zijn bekend! De partij gaat de verkiezingen in met tweeëntwintig kandidaten. Eerder al werd Martine van Bemmel door de leden gekozen tot lijstrekker.

Van Bemmel: ‘We hebben ingezet op een sterk team, waarin zowel mensen met ervaring als nieuwe mensen tot hun recht kunnen komen. Met verschillende achtergronden én expertise. Ik ben ontzettend trots op deze lijst betrokken Almeerders die zich allemaal volledig willen inzetten voor de stad. Kom maar op met de verkiezingen en de campagne!’ Afdelingsvoorzitter Rob van der Tweel: ‘Ook ik ben heel trots op deze lijst. Een krachtige combinatie van talenten, ervaring en energie. Wij zijn klaar voor de verkiezingen.’

Meke Smeulders staat op plek twee. Smeulders is op dit moment al fractieassistent en heeft zware portefeuilles onder zich zoals zorg, economie en financiën.

De hoogste nieuwkomer op de lijst is Suzanne van de Laar. Van de Laar zet zich overal ter wereld in voor mensenrechten en is in Almere vooral bekend door haar activiteiten voor de LHBTIQ+ gemeenschap, onder andere als voorzitter van Stichting Winterpride Almere. De nummer vier, Spencer Alberg is de jongste kandidaat op de lijst en studeert  aan de Vrije Universiteit. Daarnaast werkt hij in de financiële sector en is hij vertegenwoordiger in de ondernemersraad.

Gijs Lindeboom is ook geen onbekende in Almere. Als ambtenaar heeft hij jarenlang voor Almere gewerkt en hij heeft veel expertise op het gebied van het beheer en onderhoud van de stad. De expertise van Ivar van Rijn, kandidaat op plek zes, ligt op het gebied van ICT, digitalisering en klimaatverandering. Rachida Moreira Figueiredo staat op plek zeven en zet zich als raadslid momenteel in voor een inclusieve stad en het vormgeven van een sterke Metropoolregio Amsterdam. Rosalie Buizer, de nummer acht, is werkzaam als eindredacteur bij een landelijke omroep en duikt graag in ingewikkelde dossiers.

Bekende namen als Maaike Veeningen (huidige wethouder namens D66 Almere), Rene Peeters (voormalig wethouder), Fons van der Ham (voormalig afdelingsvoorzitter), Shasta Rötscheid (voormalig fractievoorzitter D66 Flevoland) en Jan Lems (twaalf jaar raadslid) steunen de lijst als lijstduwers.

1. Martine van Bemmel
20. Fons van der Ham
21. René Peeters
22. Maaike Veeningen

*Michaël Busby heeft zich onlangs terug getrokken van de lijst wegens gewijzigde persoonlijke omstandigheden.