D66 met 4 zetels in Almeerse raad

De stemmen zijn geteld en D66 komt met vier zetels in de nieuwe gemeenteraad.

D66-lijsttrekker Martine van Bemmel

‘Ik wil onze kiezers enorm bedanken voor hun steun. We blijven de vierde partij van Almere en daar ben ik trots op. Verder wil ik al onze vrijwilligers bedanken die in de afgelopen maanden keihard hebben gewerkt om ons groene sociaal-liberale geluid luid te laten horen. Wat een werk hebben zij verricht. En speciale dank aan Meke Smeulders, onze geweldige campagneleider. Ik ben heel blij dat ik met haar, Suzanne van de Laar en Spencer Alberg verder mag werken aan onze mooie stad, Almere.’

Versplintering

Zestien partijen nemen plaats in de nieuwe raad. Dit is enorm veel; niet eerder was de Almeerse gemeenteraad zo versplinterd. Het wordt een flinke uitdaging om een nieuwe coalitie te vormen. Als grootste partij zal de VVD (zes zetels) hierin het voortouw nemen.

Eerste fractievergadering

Op maandag 21 maart vindt de eerste vergadering van de nieuwe fractie plaats. Dan wordt ook besloten welke kandidaten gevraagd worden door de fractie om fractieassistent te worden.