Welke conciërge mogen we dit jaar in het zonnetje zetten? Nomineren kan nu!

D66 Almere organiseert ook dit jaar de “Conciërge van het jaar 2021” verkiezing. Voor de negende keer op rij! Jaarlijks wordt deze succesvolle verkiezing gehouden om extra aandacht te geven aan deze onmisbare medewerkers op de scholen.

Sven van der Burg, raadslid en woordvoerder onderwijs

“Het was wederom een bijzonder jaar met voor elke school vele verschillende uitdagingen. Er werd en wordt een groot beroep gedaan op de flexibiliteit van leerlingen, leerkrachten en schoolleiding. Juist nu zijn conciërges extra waardevol. Zij zorgen ervoor dat leerkrachten zich kunnen concentreren op de lessen en zijn bovendien een belangrijke steun en uitlaatklep voor de leerlingen. Met de jaarlijkse verkiezing in Almere willen we hen extra waardering geven én er, met de school, een feestje van maken, en daarbij houden we uiteraard rekening met de corona-situatie”.

Scholen van Almere: zet jullie conciërge in het middelpunt!

Nomineer de beste conciërge van Almere door een mailtje te sturen naar [email protected] (zonder de puntjes op e). Ouders, kinderen, collega’s, iedereen die betrokken is bij de school, mag een motivatie sturen. Doe dat in de vorm van een verhaal, een leuke anekdote of een mooie tekening.

Let op: nomineren kan tot en met 28 januari 2022. In de week daarop zal de jury uit alle aanmeldingen een top drie bekend maken. Op vrijdag 11 februari 2022 kan de beker aan de Almeerse Conciërge van het jaar 2021 worden uitgereikt. Uiteraard doen we dat, in overleg met de school, binnen de dan geldende coronaregels.

Sven van der Burg

“We letten niet zozeer op het aantal nominaties, maar echt op de inhoud. Ieder jaar lezen en kijken we met veel plezier naar de mooie verhalen en alle creatieve motivaties die bij ons binnenkomen.”

Heeft uw school geen conciërge?

Dan mag u ook een ouder of vrijwilliger nomineren die een bijzondere steunpilaar is voor uw school.