Kieslijst D66 vol jonge enthousiaste kandidaten

Tijdens een spannende schriftelijke stemming hebben de leden van D66 Westland de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 vastgesteld.

Achter de al eerder verkozen lijsttrekker Benjamin Hofland staan 28 enthousiaste kandidaten die klaar zijn om zich weer vier jaar in te zetten voor de Westlandse samenleving.

Trots op deze lijst

Benjamin Hofland: “Ik ben trots op deze lijst vol met jonge, nieuwe, enthousiaste kandidaten. In de top van de lijst zijn diverse twintigers, dertigers en zelfs een tiener terug te vinden. Het is duidelijk dat we met onze ideeën en inzet voor jeugd, wonen, groen en klimaat niet alleen de kiezers aanspreken die ons wat langer kennen, maar ook de Westlanders die dit keer voor het eerst gaan stemmen voor de gemeenteraad.”

Natuurlijk is in de politiek ook continuïteit belangrijk. Hofland: “We hebben een aantal oud-fractievoorzitters, raadsleden en steunraadsleden op de lijst. Van hun kennis en ervaring maken we dankbaar gebruik bij ons politieke werk.”

Mix van ervaring en deskundigheid

De top van de lijst is een mix van ervaring en deskundigheid op belangrijke beleidsterreinen. “Op de tweede plaats staat Ilse Daalhof”, zegt Benjamin Hofland, “zij is docente op een middelbare school en heeft zich de afgelopen jaren flink ingezet voor ons onderwijs, volkshuisvesting en de jeugdzorg. Op de derde plaats vinden we Maxim van Ooijen, zeer ervaren op het gebied van openbare ruimte, verkeer en vervoer, maar ook cultuur en lhbti-emancipatie. Hij wordt gevolgd door Maarten de Ruijter, een nieuwe Westlander die zeer goed thuis is in de volksgezondheid, sport en jeugd en trainingen geeft aan jonge wielrenners. De top vijf wordt voltooid door Mark Hendrix, onze financiële man die zich ook bezighoudt met de energietransitie en het klimaatbestendig maken van Westland.”

Vol vertrouwen

Met deze kandidatenlijst gaat D66 Westland vol vertrouwen de verkiezingen in. Benjamin Hofland: “Onze leden hebben ook het verkiezingsprogramma vastgesteld. Binnenkort presenteren wij dat aan de Westlanders. Iedereen kan dan zelf lezen dat een stem op D66 Westland de beste keuze is voor de toekomst van onze gemeente.”