D66 wil weten hoe het staat met cultuur in Westland

D66 wil dat het college van de gemeente Westland het cultuurbudget per inwoner verhoogt, onder andere omdat dit erg laag is in vergelijking met andere gemeenten. In februari diende D66 Westland daarom een motie in, waarmee het college werd gevraagd te onderzoeken hoe Westland het nu eigenlijk echt doet op het gebied van cultuur en de investeringen daarin.

De wethouder beloofde een onderzoek en de resultaten voor de voorjaarsnota te presenteren, evenals informatie over de subsidieafbouw bij Cultuurweb. D66 Westland en CDA Westland willen nu weten hoe het staat met die belofte. “Nu de voorjaarsnota nadert, willen wij graag weten hoe het staat met dit onderzoek,” vervolgt Daalhof. “Cultuur is van groot belang voor de sociale cohesie, het welzijn en de creatieve ontwikkeling van onze inwoners,” zegt D66-raadslid Ilse Daalhof. “We moeten ervoor zorgen dat Westland niet achterblijft en voldoende investeert in cultuur om een bloeiende en levendige gemeenschap te ondersteunen.