College onderzoekt voorrang ouderen bij huurwoning

In antwoord op schriftelijke vragen van D66 Westland heeft het college van B&W toegezegd dat er onderzocht gaat worden of een voorrangsregeling voor ouderen die naar een andere huurwoning willen, kan werken in Westland.

Beeld: D66

In Den Haag hebben woningcorporatie Staedion en de gemeente een beleid opgesteld waarbij oudere huurders voorrang krijgen bij het zoeken naar een passende huurwoning. Als ze actief begeleid worden naar een kleinere woning of een die beter toegankelijk is, dan kan de oude, veelal grotere woning toegewezen worden aan een gezin.

“Het college heeft informatie bij de buren opgevraagd en gaat nu serieus kijken of het ook wat voor ons is”, zegt steunraadslid Maxim van Ooijen, “dat is een eerste stap en wij hopen dat er nog meer zullen volgen. Elke mogelijkheid die er is om iedereen, oud of jong, met of zonder kinderen, een passende huurwoning te kunnen geven, moeten we met beide handen aanpakken. Wij houden de komende tijd zeker de vinger aan de pols.”