Ik vind het belangrijk om jongeren meer bij de politiek te betrekken

Beeld: Guus van Os

Notice: Undefined index: id in /opt/www/www.d66.nl/builds/2025/wp-content/themes/d66/src/Blocks/custom/people-introduction/people-introduction.php on line 16

Notice: Undefined index: id in /opt/www/www.d66.nl/builds/2025/wp-content/themes/d66/src/Blocks/custom/people-introduction/people-introduction.php on line 57

Notice: Undefined index: id in /opt/www/www.d66.nl/builds/2025/wp-content/themes/d66/src/Blocks/custom/people-introduction/people-introduction.php on line 65

Sophia Engels (2004) is student Bestuurskunde en Overheidsmanagement. Ze is de jongste kandidaat raadslid in de gemeente Tynaarlo.

Notice: Undefined index: id in /opt/www/www.d66.nl/builds/2025/wp-content/themes/d66/src/Blocks/components/people-bullet-point-card/people-bullet-point-card.php on line 17
  • 19 jaar
  • Paterswolde
  • Zij/diens

De beslissingen die vandaag worden genomen, hebben invloed op morgen. Ik vind het belangrijk om jongeren meer bij politiek te betrekken, zij zullen immers leven in de wereld die nu gecreëerd wordt. Ik ga me inzetten voor diversiteit en inclusiviteit omdat iedereen daar recht op heeft. Ook wil ik me richten op duurzaam leven, cultuur, kunst en veel beter onderwijs.

Dat is de plek waar ik woon aan het Paterswoldse meer

Groei op het gebied van cultuur en duurzaamheid

Meer betrokkenheid van jongeren bij het bestuur.
Politiek bestuur toegankelijker voor alle inwoners.
Beter gebruik van communicatiemiddelen door/ van de gemeente

Ik heb D66 altijd al geassocieerd met beschaafd en praktisch
bestuur

Alles van Rick Riordan, want de wereldopbouw van zijn