Diane Bergman

• Lelystad
  • Zij/haar

Motivatie

Als raadslid heb ik me 12 jaar ingezet voor de stad, voor de inwoners en hebben we als fractie mooie dingen bereikt. Zo hebben we voor de nieuwbouw van Eduvier gezorgd. Zodat de jeugd met autisme, gedragsstoornissen of om andere redenen niet naar het Porteum kunnen, les krijgen in een goed gebouw en zo onderwijs krijgen dat hen verder helpt om straks in de gewone omgeving goed te kunnen functioneren. Of dat nu om vervolgonderwijs gaat of om een baan. Daarnaast is er door D66 een klus klas gekomen. Niet alleen aandacht voor hoogbegaafden in het basisonderwijs maar juist ook voor kinderen die graag met hun handen werken. Op het vlak van de WMO hebben we veel Lelystedelingen ondersteund in het krijgen van de juiste hulp als dat niet vanzelf ging. We hebben wetten gezocht, uitzonderingsregels opgespeurd en gepraat met de wijkteams over hun werk om dat voor elkaar te krijgen. Als voorzitter van het presidium heb ik veel plezier gehad om de werksessies met de raad te helpen vormgeven zodat die de goede dingen opleveren om beter beleid te maken en heel vaak gemopperd op de kwaliteit van de besluitvorming: Duidelijker krijgen waarover we beslissen en waarom dat dan de goede dingen zijn. Geluisterd hebben we naar de bewoners van de Noordzoom, en een andere afweging gemaakt. Gevochten voor de bewoners van het Werkeiland en de beeldkwaliteit van de gebouwen 3-5 rondom Bataviahaven. Ik heb dat 12 jaar met passie gedaan. Het is ook tijd om anderen die passie te laten hebben en weer andere dingen te doen. Dichter op de mensen, altijd voor de stad.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De werkhaven aan de Knardijk. Het is een verstild plekje. Een plek waarin geschiedenis zichtbaar is en verandering.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Lelystad is een prachtige stad. We wonen hier fantastisch in een groene omgeving. Omringd door natuur en lange lage landschappen. Aan het water….Het heeft alles inzich wat Amsterdam ooit had, maar dan beter: duurzamer, groener, bereikbaarder en samenleving die altijd verder wil. (Ik heb het hekel aan het woord pioniersgeest)

Wat zijn de zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Als Raadslid heb ik mijn bijdrage geleverd: Het is straks aan het nieuwe team om de stad beter te maken. Ik blijf meedoen.

Wat betekent D66 voor jou?

Iedereen is vrij, we laten niemand vallen

Wat is je favoriete boek (en waarom?)

Het verslag van Brodeck….omdat het zo mooi laat zien hoeveel perspectieven er eigenlijk zijn in maar een verhaal.

Laatst bezochte culturele event? Waarom ga je graag daarheen?

40 jaar de Dijk….Memories. Aan mn studententijd