D66 Kromme Rijn opgericht

Op zaterdag 25 juni is de nieuwe afdeling Kromme Rijn opgericht. Tegelijk hielden de oude afdelingen D66 Bunnik, D66 Houten en D66 Wijk bij Duurstede op te bestaan.

Twee jaar proefdraaien

De bestuursleden uit Bunnik, Houten en Wijk bij Duurstede werkten sinds 2020 al samen om ‘proef te draaien’. Sindsdien werden de afdelingsvergaderingen van de drie afdelingen gezamenlijk georganiseerd. Na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 is de laatste stap gezet, en zijn de drie afdelingen formeel gefuseerd.

Michiel overhandigt de voorzittershamer aan Ronald

Beeld: D66

Ronald Gorter ontving de voorzittershamer uit handen van Michiel van Liere, voorzitter van de D66 Regio Midden-Nederland. Dit gebeurde tijdens een feestelijke bijeenkomst.

Met een grotere afdeling is het makkelijker om een sterk bestuur te vormen. Ook gezamenlijke activiteiten zijn leuker met meer mensen. Dat doen we afwisselend in de diverse kernen van de drie gemeenten. De afdeling is nog steeds klein genoeg om activiteiten op fietsafstand te organiseren.