Kandidaat-wethouders gezocht

D66 Hoeksche Waard is opzoek naar een wethouder. D66 is nu de vijfde grootste partij in de Hoeksche Waardse gemeenteraad en neemt niet deel aan het college. D66 is de tweede grootste oppositiepartij. De afdeling D66 Hoeksche Waard heeft de ambitie een zodanige verkiezingsuitslag te realiseren tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 dat aannemelijk is dat zij deel gaan uitmaken van een nieuw te vormen coalitie. D66 heeft zich de afgelopen tijd ondanks een mindere periode dan ook neergezet als een zichtbare, constructieve en betrouwbare partij die relaties kan leggen en onderhouden richting andere partijen. Er ligt dan ook een mooie basis om het college in te gaan.

Ter voorbereiding op een mogelijke deelname aan een nieuw college is D66 Hoeksche Waard op zoek naar gepassioneerde kandidaat-wethouders die samen met de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties willen werken aan ons mooie eiland.
De wethouderskandidaten vertegenwoordigen D66 in het college en handelen in verbinding, met aanpassingsvermogen, betrouwbaar, lerend, overtuigend, verantwoordelijk en met visie en ideologie.
De wethouderskandidaten zijn integer en transparant, en bevorderen deze houding ook bij anderen. Daarnaast wordt gevraagd om op effectieve wijze leiding te geven aan de verdere ontwikkeling van het eiland en daarbij verbinding te maken en houden met de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Hij of zij neemt het gedachtegoed en het verkiezingsprogramma van D66 Hoeksche Waard daarbij als uitgangspunt, maar durft compromissen te sluiten en van standpunten af te stappen wanneer dit beter is voor ons eiland. De kandidaat-wethouders nemen daarnaast deel aan de geboden opleidingsprogramma’s, vullen
de wethoudersscan in, zetten zich in voor campagnes en voldoen aan de afdrachtregeling voor ambtsdragers.