Kies voor een sterke Europese Unie en D66, goed voor Nederland en voor Gilze-
Rijen

De Europese Unie (EU) heeft een aantal belangrijke voordelen voor Nederland en haar inwoners, ook in Gilze en Rijen. Welke zijn dat?
En waarom is D66 uw stem op 6 juni waard?

Beeld: D66

Bescherming van consumenten en gezondheid

De EU stelt strenge regels op voor voedselveiligheid, medicijnen en consumentenrechten. Zo zorgt de EU ervoor dat je bij online aankopen binnen 14 dagen een product gratis kunt retourneren. Bovendien zorgt de EU voor veilige en betaalbare medicijnen en voedsel. De EU werkt aan oplossingen om onze gezondheid en het milieu te beschermen.
Klimaatverandering is geen abstracte dreiging meer; het raakt ons allemaal. Recorddroge zomers, tropische temperaturen die elk jaar meer onschuldige levens eisen, overstromingen die inwoners uit hun huizen jagen, en mislukte oogsten, waardoor u méér geld moeten neerleggen voor groente en fruit. De beteugeling van de temperatuurstijging zal door alle EU-landen gezamenlijk moeten gebeuren. In onze gemeente werd het D66-voorstel om het
afkoppelen van regenwater van het riool aangenomen. Waardoor we minder wateroverlast hebben.

D66 staat pal voor veiligheid

De EU staat voor vrijheid en veiligheid, en dat raakt ons allemaal. We kunnen criminelen beter opsporen door informatie uit te wisselen tussen 27 landen. Daarnaast werken we aan het veiliger maken van het internet door gezamenlijke inspanningen tegen cyberaanvallen.
Veiligheid is essentieel. Niet alleen in ons eigen land, maar ook in Europa. Denk aan Oekraïne, waar mensen dagelijks vechten tegen agressie vanuit Rusland. D66 blijft Oekraïne steunen. Ook voor de vrijheid van Nederland.

Vrije handel en economische voordelen

Europa biedt kansen voor onze economie. Nederland verdient zijn geld in Europa. Laten we die kansen grijpen en Europa op één zetten! Wij kunnen vooroplopen in de strijd tegen klimaatverandering, zodat we geld verdienen aan Nederlandse innovaties en tienduizenden
groene banen creëren. Dat is de beste keuze voor onze portemonnee en voor de toekomst van onze kinderen, in een schoon en fijn land. Lokaal deed D66 Gilze en Rijen ook veel voorstellen voor schone lucht, tegen milieuverontreinigende bedrijven en voor biodiversiteit.
Een sterke economie betekent een sterke EU. Kijk naar de Brexit: prijzen schoten omhoog en de moeizame internationale handel is voor Britse bedrijven funest.

Laten we samen bouwen aan een sterk Europa. Stem daarom op 6 juni op D66!
Reageren? Mail: [email protected]