D66 staat voor cultuur en evenementen!

D66 wil dat het college van B&W onderzoekt hoe ze de bouwgroepen kunnen ondersteunen. Ook willen we de subsidieregeling uitbreiden zodat er ook voor carnavalsoptochten subsidie beschikbaar komt. Voor ons hoort Carnaval bij ons lokale erfgoed!

In de raadsvergadering van 23 september dienen wij daarom een motie in. Samen houden we Carnaval levendig! Als lokale D66 zetten wij ons in voor het behoud van onze lokale tradities, zoals Carnaval in alle vier onze dorpskernen. Helaas dreigt de optocht in Rijen te verdwijnen door een gebrek aan bouwlocaties. En Carnaval zonder optocht is als een feestje zonder muziek!

In de raadsvergadering van 23 september dienen wij daarom deze motie in. Samen houden we Carnaval levendig!

Antonet met prinses carnaval Marcia dn Irste Beeld: D66 Gilze en Rijen