Barbara van Hoek

Barbara van Hoek - Beeld: Saskia Moerman

Barbara is sinds 2013 samen met haar zoon weer woonachtig in Dongen. De schooltijd heeft zij doorgebracht in Dongen en na de middelbare school is zij planologie gaan studeren in Nijmegen. Na in diverse plaatsen gewoond te hebben is ze nu dus weer terug bij haar familie en vrienden in Dongen.

Barbara werkt al enige jaren voor zichzelf in de gebiedsontwikkeling, en dan met name de financiële kant ervan. Haar opdrachtgevers zijn: overheden, woningbouwcorporaties en projectontwikkelaars in het hele land.

Gebiedsontwikkeling kent een heel breed spectrum en het is erg interessant om met al die disciplines te maken te hebben. Barbara noemt als voorbeeld: inwonerparticipatie, het sluiten van contracten, het structureren van de bestuurlijke processen en het bepalen van de maatschappelijke en financiële meerwaarde van ruimtelijke ontwikkelingen.

Vooralsnog is zij fractielid en daardoor kan zij haar kennis met de raadsleden delen. Voor Barbara is het belangrijk dat de te nemen besluiten voor de gemeenteraad en inwoners duidelijk en transparant te volgen zijn en dat er geen verborgen agenda’s bestaan.

Maar ook vindt zij het van belang dat er geen verwachtingen worden gewekt die niet waargemaakt kunnen worden. Dit kan plaats vinden doordat bestuurders onvoldoende kennis van zaken hebben. (Dus niet roeptoeteren!)

Waarom D66?
Barbara kiest al jaren voor D66 vanwege o.a. de ruimte voor het individu, het internationale denken en het openstaan voor andersdenkenden en -levenden.
Maar ook goed onderwijs voor iedereen is voor haar een belangrijk thema.

• 55 jaar
  • Dongen