Een nieuw kabinet, een nieuwe toekomst voor Amelisweerd

Beeld: D66

Het nieuwe kabinet staat nu open voor de voorkeur van onze regio: de A27 niet verbreden, maar de rijstroken smaller maken en de snelheid omlaag. Daarbij willen we investeringen in openbaar vervoer. Onze regio heeft de toekomst van Amelisweerd nu weer in eigen hand!

Verbreden van de A27

Al vele jaren zijn de verwoestende gevolgen van de verbreding bekend, maar nu kiezen wij voor een duurzame toekomst voor Amelisweerd. Om ons bos te beschermen voor alle bewoners en allen die nog na ons komen. Na jarenlange strijd door Utrechters, heeft Amelisweerd eindelijk weer een toekomst.

Talloze Utrechters hebben zich jarenlang verzet, met steun van vele politieke partijen in de gemeenteraad. Onze stad is het beste geholpen met investeringen in een duurzame en groene stad, met betaalbare huizen en nieuwe openbaar vervoerslijnen en fietspaden.

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd aan alle Utrechters en bedankt voor de niet aflatende acties. Bedankt aan iedereen die zich uitsprak tegen de verbreding, uit protest de boom in klom, brieven stuurde, een petitie tekende, demonstreerde en natuurlijk stemde voor behoud van Amelisweerd. In het bijzonder bedanken we de Kerngroep Ring Utrecht die zich sinds jaar en dag inzet tegen de verbreding met behulp van acties, onderzoek en juridische procedures.

Wij grijpen deze kans aan

Samen krijgen wij de verbreding definitief van de baan, voor een nieuwe toekomst voor Amelisweerd. Het nieuwe regeerakkoord geeft de regio de mogelijkheid om met alternatieve voorstellen voor betere doorstroming op de A27 te komen. Door het versmallen van de rijbanen in de tunnelbak bij knooppunt Lunetten, en het verlagen van de maximumsnelheid kan het aantal rijbanen kunnen worden uitgebreid. De bal ligt nu bij ons, wij kunnen de verbreding samen voorkomen. Laten we die kans benutten!

Steun D66

Dit kan alleen met jouw steun. Sluit je aan. Steun D66 ook voor de Gemeenteraadsverkiezingen in de gemeente Bunnik. Word lid, of vrijwilliger.