Dit is ons verkiezingsprogramma

Natuurlijk! D66 Halderberge

Laat iedereen vrij, maar niemand vallen.

Beste kiezer,

Voor het eerst na bijna 25 jaar doet D66 Halderberge weer mee met de gemeenteraadsverkiezingen. Een mijlpaal!

Team D66 Halderberge is een nieuw fris enthousiast team met een mix van nieuwe, jonge talenten en ervaren kandidaten. We hebben een lijst van 18 top kandidaten en daar zijn we heel blij mee!

Ik ben trots op deze top kandidaten van Team D66 Halderberge. Samen met dit team verheug ik me erop om met veel energie en overtuiging een geweldig resultaat te boeken bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in 2022! Met deze mix van nieuwe, jonge en ervaren gezichten, vertrouw ik erop dat we na de verkiezingen alle inwoners uit Halderberge goed kunnen vertegenwoordigen.

Ons verkiezingsprogramma vormt de basis van de visie, mogelijkheden en wensen die D66 in Halderberge wil realiseren voor inwoners, ondernemers en verenigingen voor de raadsperiode 2022-2026.

Per aandachtsgebied is gekozen voor een kernzin, omschrijving van de visie en een aantal kernpunten waar D66 Halderberge zich de komende vier jaar hard voor maakt. Wij verliezen niet uit het oog dat onze mooie gemeente bestaat uit vijf kernen en een buitengebied, die alle op hun beurt eigen wensen hebben binnen deze aandachtsgebieden. Naast ons verkiezingsprogramma hebben we daarom een vertaling gemaakt voor concrete (actie)punten voor deze vijf kernen en het buitengebied. Hierdoor kunnen wij optimaal recht doen aan de eigen identiteit van onze kernen en het buitengebied en behouden wij de mogelijkheid deze gedurende de komende raadsperiode te actualiseren dan wel bij te stellen waar nodig.

Naast het overzicht van deze concrete (actie)punten per kern en het buitengebied, is een overzicht van onze speerpunten voor Halderberge beschikbaar: kansen voor iedereen, wonen voor iedereen en sterk
bestuur voor iedereen. Deze speerpunten zijn een samenvatting van ons verkiezingsprogramma voor de raadsperiode 2022-2026.

Wij hopen dat dit programma je helpt de juiste politieke keuze(s) te maken.

Je stemt op D66 Halderberge als:
– Je wilt dat mensen gelijke kansen krijgen ongeacht afkomst, religie, beperking of geaardheid;
– Je wilt dat mensen vrij zijn om te beslissen over hun eigen leven;
– Je wilt dat alle keuzes van vandaag goed zijn voor morgen;
– Je een sterke, verbindende en uitnodigende gemeente voor inwoners wilt;
– Je een open blik op de wereld om ons heen hebt.

Wilt u het verkiezingsprogramma downloaden? Klik dan hier.

In de onderstaande hoofdstukken staat ons verkiezingsprogramma.

Heb je nog vragen of opmerkingen over ons verkiezingsprogramma? Laat het ons dan weten.

Namens Team D66 Halderberge,

Frits Harteveld, Lijsttrekker