Alles over de verkiezingen

D66 geeft Fryslân een ticket voor de toekomst. Wij willen vooruit. Vooruit met het aanpakken van de stikstofcrisis, herstel van natuur en het bouwen van woningen. Het klimaat aanpakken én eraan verdienen. En vooruit met openbaar vervoer dat ons allemaal verder brengt. Op deze pagina lees je meer over onze campagne.

Verkiezingsprogramma

Ons verkiezingsprogramma geeft in begrijpelijke taal het antwoord op de vragen van vandaag en morgen, geeft iedereen de vrijheid om zichzelf te zijn en is onze inzet voor de komende vier jaar.

Klimaat, natuur, landbouw, woningbouw, leefbaarheid en onze economie kunnen niet langer wachten. Het is tijd voor echte keuzes. Voor een partij die omkijkt naar mensen en verder kijkt dan morgen. Met visie, lef en ambitie. Met visie hoe Fryslân er in 2030 uit zou moeten zien. Met het lef om echte keuzes te maken en het eerlijke verhaal te vertellen. Met ambitie voor de toekomst van Fryslân. Dit verkiezingsprogramma is ons Ticket foar de takomst.

De kandidatenlijst

Met een mix van jonge mensen en ervaring probeert D66 Fryslân nieuwe kiezers aan te trekken. Dit is ons team voor de toekomst van Fryslân.

Contact over de campagne

Veel mensen zoeken op dit moment contact met ons over de verkiezingen. Bijvoorbeeld om ons uit te nodigen voor een debat of voor een advertentie.