Investeren in onze naoberkracht

Geachte kiezer, beste inwoner van Bronckhorst,
Ons verkiezingsprogramma is geschreven rond jou en jouw leefomgeving. Dit programma van D66 Bronckhorst behandelt daarom de onderwerpen waar jij dagelijks mee te maken hebt en waarin de gemeente een rol speelt. Aan die leefomgeving leveren we allemaal een bijdrage.

D66 Bronckhorst stelt naoberkracht centraal. Met naoberkracht bedoelen wij ‘samen zaken voor elkaar krijgen’. Het betekent luisteren naar ieders wens en zorgen dat jij je gehoord voelt. Samen problemen oplossen door elkaar ook iets te gunnen. Het betekent voor ons ook dat de gemeente jou in jouw leefomgeving centraal zet. Geen versnipperd beleid en budget, maar beleid dat op jouw omgeving is afgestemd. Beleid en budget waar je als inwoner ook vaker over mag meebeslissen. Themagewijs werken we in dit programma uit hoe we dat voor ons zien.

Naast meer zeggenschap voor jou willen we je ook inspireren en aan het denken zetten, door nieuwe ideeën te brengen. Hoe kunnen we het anders doen, zodat het voor ons allemaal nog fijner leven wordt in onze mooie gemeente?