Steven Lameris

Steven Lameris - Beeld: D66 SV

Tijdens de afgelopen jaren ben ik actief geweest in het campagneteam en tijdens de vele gesprekken die we voerden met elkaar, maar ook met de inwoners van de Stichtse Vecht, merkte ik dat we gemist worden. Wij kunnen als sterke middenpartij veel toevoegen in onze gemeente. Daarom ben ik me steeds actiever gaan inzetten voor D66 Stichtse Vecht.

• 36 jaar
  • Maastricht
  • Loenen aan de Vecht
  • Hij/hem

Naast kandidaat voor de raad ben ik docent scheikunde en vertegenwoordig ik het personeel in de medezeggenschapsraad. Daar praten we mee over tal van onderwerpen, maar de kaders werden niet door ons gezet.

Dat is wel iets dat we als politieke partij kunnen doen in de raad. De raad heeft het laatste woord en daar is een sterke verbindende partij nodig. Een partij die kijkt naar pragmatische oplossingen maar ook een hoge ambitie heeft en daarin wilt samenwerken met als doel om de gemeente als geheel, maar ook de individuele inwoner, verder te brengen.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Wandelen langs de Vecht. Het hele jaar door zie je de natuur zich aanpassen aan de jaargetijden. Fijne plek voor goede gesprekken of om, na een lange dag, het hoofd leeg te maken.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

We zijn al een hele mooie gemeente, met veel diversiteit tussen de kernen maar ook tussen inwoners. Wel zijn er ook zaken die nog aandacht behoeven, zoals de kansengelijkheid, energietransitie en het tekort aan bereikbare huizen. Daar wil ik me voor inzetten.

Wat zijn de drie zaken die je als raadslid wil veranderen?

• Ik wil dat de komende raadsperiode er meer mensen mee kunnen doen. Dat de randvoorwaarde om mee te doen haalbaarder zijn voor ons allen. Eén concreet voorbeeld waar ik enthousiast over ben is ons voorstel om onze gemeente een dementie vriendelijke gemeente te maken.
  • Meer passende huizen voor jong en oud, dat iedereen in onze gemeente kan blijven wonen.
  • Sport blijft toegankelijk voor iedereen, ook voor de inwoner met de kleine beurs.

Wat betekent D66 voor jou?

D66 is voor mij een partij waarin verschillende geluiden gekoesterd worden, waarin we debatteren en naar elkaar luisteren. D66 stelt hoge ambities maar is ook pragmatisch, we zoeken naar oplossingen waarbij we samenwerken met andere partijen.

Wat is je favoriete boek (en waarom?)

De boeken van Isaac Asimov, hij heeft in zijn leven een enorme wereld gecreëerd waar over een periode van duizenden jaren vele verhalen zich afspelen. Ik vind het heerlijk om me meegenomen te worden naar zo’n andere wereld.

Laatst bezochte culturele event? Waarom ga je graag daarheen?

Naturalis, een museum waar we ook als bezoeker kunnen leren van de rijkdom van de natuur. Ik ga er snel weer heen en neem dan mijn oudste zoon mee.